Was dat toch bijna het einde van de Boerenkoolloop…

23 januari 2015

10 januari was het weer zover, een jaren oude traditie van de VP, de Boerenkoolloop! Eerst een leuke tocht lopen met allerlei posten en activiteiten en daarna met z’n alle boerenkool eten. Altijd een groot feest!

85 esta, scouts, explorers, stam, vrienden van de VP, ouders, broertjes/zusjes, vrienden en familie hadden zich aangemeld om mee te doen met de jaarlijks terugkerende Boerenkoolloop.
Maar deze boerenkoolloop was anders dan anders. Op de een of andere manier worden we elke boerenkoolloop betrokken bij allerlei gekke verhalen en problemen, maar deze keer sloeg echt alles!
Er kwamen tijdens de opening namelijk 2 koks aanlopen. De boerenkool kok, die voor 100 man boerenkool kwam koken en de hutspot kok die voor 10 man hutspot kwam koken. Je raad het al, de hutspot kok was stinkend jaloers op de boerenkool kok die veel meer mocht koken. En plots, tijdens hun geruzie, raakten alle boerenkool stamppot ingrediënten kwijt! Zou dit het einde worden van onze mooie traditie? Konden al die 110 mensen nu geen boerenkool eten na de tocht?

Maar tijdens het lopen van de tocht bleek dat alle ingrediënten weer terug gevonden werden. Er waren verschillende posten, zo kon op een post worden gekleid met aardappelpuree en natuurlijk ontbraken ook de worstenpost en chocomelk post ook dit jaar niet.

Alle groepen hebben met veel inzet en enthousiasme gelopen en daarna gesmuld van de boerenkool, want gelukkig vonden de we ingrediënten terug!

We willen alle deelnemers ontzettend bedanken voor hun vrolijke inzet dit jaar! Ook alle leiding en stamleden die mee hielpen met de organisatie waren weer top! En als laatst natuurlijk de Lia, Nancy en Mirjam die heerlijk voor al deze mensen hebben gekookt! Hopelijk allemaal tot volgend jaar!

Bekijk hier de foto’s!

Groetjes de Boerenkoolcommissie

Boerenkoolloop2015

Loop jij ook mee met de Boerenkoolloop?

6 januari 2015

Aanstaande zaterdag is het weer zo ver, de opening van het nieuwe jaar: De Boerenkoolloop! Ook dit jaar beloofd het weer een gezellige tocht te worden door de regio Haarlem en het Boerenkoolteam is al een aantal weken hard aan het werk om het zo leuk mogelijk te maken!

Voor iedereen die dit evenement niet kent, of de brief nog niet heeft gelezen, de Boerenkoolloop is een opkomst waarbij we met alle speltakken gaan hiken. Een van de leuke dingen aan deze hike is dat je ook je vader en moeder, opa en oma, vriendjes en vriendinnetjes, mag uitnodigen om mee te lopen. Laat hun dan ook net als jij zich wel even inschrijven, dit is erg belangrijk anders kan je niet mee!

Gedurende deze hike gebeuren er vaak rare zaken, die we dan met de gehele groep proberen op te lossen. Dit sluiten we altijd af met het gezamelijk eten van… Boerenkool!

Het Boerenkoolteam hopen dat iedereen zich zo snel mogelijk aanmeld, en hebben er al ontzettend veel zin in!

Inschrijven kan door hier te klikken en het formulier in te vullen!

Kijk voor meer informatie in de brief die je, als het goed is, al hebt ontvangen in je postvak. Geen brief ontvangen? Neem dan even contact op met de leiding van jouw speltak, die proberen je dan zo snel mogelijk te helpen.

Boerenkoolloop

Fijne feestdagen en alvast een gelukkig 2015!

25 december 2014

2014 was weer een geweldig leuk jaar om op terug te kijken voor de Vliegende Pijl. Zo is het terrein eindelijk opgeknapt na de sloop van de naastliggende school, zijn alle speltakken zo goed als vol en heeft alle leiding zich weer vol enthousiasme ingezet om de opkomsten zo leuk mogelijk te maken!

Ook het bestuur, de stichting en alle andere vrijwilligers hebben zich dit jaar weer hard ingezet om er voor te zorgen dat het gras gemaaid was, er een tegelplein kwam, de site up-to-date was, we een mooi bedrag ophaalden voor Serious Request, dat bijna alle leiding hun officiële leidingkwalificatie heeft gehaald en nog veel meer zaken! Maar we hebben vooral met z’n allen een gezellig en leuk jaar gehad!

Namens alle leden van de Vliegende Pijl wensen we jullie alvast fijne feestdagen en een gelukkig 2015 en hopen we jullie allemaal weer met tien vingers op de Boerenkoolloop op 10 januari te zien!

Fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!

Opgehaalde bedrag van Serious Request is bekend!

20 november 2014

Afgelopen zaterdag hebben wij ons samen met de Kameleon Kinheim (scoutinggroep naast ons) ingezet voor Serious Request! Het doel hiervan was geld op te halen voor vrouwen en meisjes, die tijdens oorlog en conflicten slachtoffer worden van seksueel geweld.

Kinderen (en volwassenen) konden een strippenkaart kopen om langs allerlei uitdagende (scouting)activiteiten te gaan. Zo kon je krat stapelen, levensgroot mikado spelen, je laten schminken, een broodje bakken boven het vuur en nog veel meer! Ook hebben we een loterij gehouden met mooie prijzen, waarbij de lootjes als warme broodjes over de toonbank gingen.

Al met al hebben we een ontzettend leuke en gezellige dag gehad, waarbij de belangstelling groter was dan verwacht! Het resultaat van de samenwerking tussen de Kameleon Kinheim en de Vliegende Pijl heeft dan ook niet teleurgesteld, in totaal hebben we €1108,57 opgehaald! Een geweldig bedrag waar we met z’n allen ontzettend trots op mogen zijn!

Bekijk hier een foto impressie van deze ontzettend geslaagde dag!

Iedereen heel erg bedankt voor de hulp, of je nou hebt geholpen met de dag zelf of langs bent gekomen!

Serious Request 2014

VP en Kameleon Kinheim zetten zich in voor Serious Request!

4 november 2014

Zoals bij sommige van jullie misschien al bekend is staat 3FM dit jaar met het Glazen Huis in Haarlem voor Serious Request. Samen met de Kameleon Kinheim (de scoutinggroep naast ons) hebben wij besloten op 15 november een grote dag te organiseren om geld op te halen voor de Serious Request actie van dit jaar!

Serious Request is een jaarlijks terugkerende actie van de Nederlandse radiozender 3FM waarbij geld wordt ingezameld voor projecten van het Rode Kruis. Drie dj’s zijn zes dagen opgesloten in het glazen huis en eten gedurende die periode niet. Dit jaar zet Serious Request zich in voor meisjes en vrouwen die tijdens oorlog en conflicten slachtoffer worden van seksueel geweld.

Als scoutinggroepen hebben we besloten onze krachten samen te bundelen en gaan we proberen een groot geldbedrag op te halen door een open dag te organiseren met diverse spelletjes en activiteiten omtrent scouting

De kosten voor deze dag bedraagt €3 voor leden en €5 voor niet leden. Hiervoor krijg je een strippenkaart waarmee je de activiteiten kunt doen en wat lekkers te eten en te drinken kunt krijgen! Ook kunt u nog Serious Request merchandise kopen en meedoen aan onze loterij! De dag duurt van 11.00 tot 15.00 en vindt plaats op ons scoutingterrein. Het is een vrije inloop, dus kom gerust langs!

Neem vooral je broertje, zusje, opa, oma, vriendjes en vriendinnetjes mee!

Wij hopen dat iedereen er bij is!

Groetjes,
Het Serious Request Comité

3FM_SR14_Header

Wij zijn klaar voor het nieuwe seizoen!

25 augustus 2014

Zoals misschien wel bekend is gaan we zaterdag van start met het nieuwe seizoen. Afgelopen zaterdag hebben de leiding, bestuur, stichting en andere vrijwilligers het clubhuis en terrein opgeruimd en schoongemaakt zodat we er weer een jaar tegen aan kunnen. Ook is de eerste groepsraad weer geweest en is afgelopen donderdag de website geüpdatet! Na dit alles hebben we met zijn allen het nieuwe seizoen ingeluid met een gezellige barbeque! Wij zijn klaar voor het nieuwe seizoen en hopen jullie ook!

In de loop van de week zal de website worden geupdatet met de nieuwe programma’s en zullen jullie een mail ontvangen met andere belangrijke informatie.

Tot zaterdag!

Nieuwe seizoen!