Avonturen van Zeeland tot Drenthe

1 september 2009

Begin juli zijn de esta’s, scouts en explo’s op zomerkamp geweest. Verspreid over het land maakten ze compleet verschillende avonturen mee en ook het weer liep nogal uiteen tussen Zeeland en Drenthe. Op de foto pagina kun je alvast kijken hoe gezellig het was bij de scouts en explo’s, foto’s van het zomerkamp van de esta’s volgen nog.

Seizoen is weer begonnen

Alle speltakken zijn weer van start gegaan en als we de leiding zo mogen geloven staat ons weer een heel gezellig seizoen te wachten. De programma’s van de esta’s en de scouts kun je alvast bekijken.

De programma’s van de bevers en de explo’s volgen zo spoedig mogelijk.

Zomerkampen!

15 juni 2009

Het is zomer en dat betekent dat het weer tijd is voor de jaarlijkse zomerkampen.

Van Drenthe tot Zeeland, overal kun je wel een VP’er tegenkomen. Dit jaar gaan de esta’s naar een clubhuis in Nieuwerkerk aan de IJssel. De scouts en explo’s gaan kamperen op een scouting kampeerterrein in respectievelijk Dwingeloo en het mooie plaatsje Veere.

Wij wensen iedereen een fijne zomer toe en hopen jullie allemaal weer te zien op zaterdag 29 augustus (onder voorbehoud).

Ouder Kind Diner

15 maart 2009

Lekker eten en de VP-activiteiten steunen tegelijkertijd? Dat kan op zaterdag 18 april! Want dan gaan alle kinderen samen met leiding, stam en andere actieve VP-ers aan de slag om een overheerlijk en superchique diner te verzorgen.

Lees hier de brief en de 2 menu’s

(De inschrijving voor het ouderkinddiner is inmiddels gesloten.)

Leidingdag groot succes!

Huh? Geen opkomst op 28 februari? Dat klopt! Want we hebben met het hele leidingteam aan teambuilding gedaan. We hebben gepraat over serieuze zaken zoals leiding zijn, verantwoordelijkheid, programma maken, scoutingroots et cetera. Maar we hebben ook lekker ‘buiten gespeeld’: Belgisch verstoppertje, blikkie trap, kwalleballen… Grappig dat de leiding zich weer helemaal als kind gedroeg en zich helemaal niets aan trok van de spelregels ;)

Tot slot deden we nog een wedstrijdje tussen de speltakleiding. Uiteraard heeft de scoutsleiding gewonnen, want ook de 2e poging van de estaleiding mislukte.. Het was een supergezellige dag, die we afsloten met een gezamenlijke maaltijd!

Klik hier voor de foto’s

Veel logeerpartijen op de VP

1 maart 2009

Na een super geslaagd scoutsweekend in februari, zijn ook de bevers voor het eerst op de VP uit logeren geweest. De esta’s gaan op 14/15 maart lekker keten in de slaapzaal. En alsof het nog niet genoeg is, hebben de scouts op 4 en 5 april wéér een weekend: de pre-rsw.

De scouts zijn tijdens het weekend in het Koningshof geweest. Hier gingen zij middels een schattentocht met allerlei verschillende technieken op zoek naar Gouden Munten. Deze konden worden ingewisseld bij de leiding om zelf bij de deka avondeten te kopen, wat zelf werd bereid op gas én kampvuur!

De bevers hebben op hun weekend lekker gedanst en appelflappen gebakken! Hmm….! Ook zijn de nieuwste bevers geïnstalleerd, zij horen er nu ook helemaal bij! Enne, cactusthee prikt niet hoor!!

En wat gaan de esta’s doen…? Dat blijft natuurlijk nog even geheim! Veel plezier, esta’s!